London

Den 14 februari 2009 åkte jag och min familj för första gången till London. Ironiskt nog så föll jag för staden redan den första dagen, som då var alla hjärtans dag. Ända sedan dess så har vi med jämna mellanrum åkt tillbaka till denna underbara stad för att ett par dagar lämna Uppsala bakom oss, se något nytt och shoppa loss.
London har verkligen allt som jag drömmer om, allt som jag vill ha. En riktig storstad där man kan gå vilse och inte stöter på någon man råkar känna igen men inte vill prata med. Här i Uppsala kan man gå en runda i stan och få syn på gamla klasskompisar eller gamla vänner. I London är man anonym.
Alla kulturer, alla museér, restauranger, event och så mycket mer som finns i London, gör staden så fantastisk. Jag kan nog aldrig riktigt förklara hur mycket denna plats betyder för mig, hur lugn och lycklig jag känner mig av att ta en långpromenad genom Kensington Gardens och stanna till vid Peter Pan-statyn som har blivit en symbol för mig av staden. Som inspirerade mig till min tatuering som jag skaffade mig i maj.Jag önskar att jag bara kunde dra dit, skaffa jobb, leva mitt liv där och vara lycklig. Och det tänker jag göra, men inte förrän jag känner mig klar här i Uppsala och har tagit reda på vad det är jag vill göra i mitt liv. Alla har en plats där de känner sig lyckliga. Där de känner sig trygga och som hemma. För mig är den platsen London.

Kommentera här: