Min hudvårdsrutin

I ett par månader nu så har min hy varit i ett rätt så bra skick, så jag tänkte dela med mig av vad för produkter jag har använt för att undvika att få finnar, samt att hålla min kombination-feta hy under kontroll. Jag brukade använda många fler produkter, som peeling, ansiktsmasker, ögonkräm etc. men när de tog slut så slutade jag bara att köpa dem. Att förenkla min hudvårdsrutin och dra ner på antalet produkter som jag använde har inte bara fungerat för min hy, utan också varit bra för plånboken.
 
Varje morgon sköljer jag ansiktet med vatten och smörjer in med min dagliga ansiktskräm från Nivea. Jag använder mig av samma ansiktskräm både morgon och kväll, och detta har fungerat för mig i flera år.
När jag kommer hem från jobbet så tvättar jag av mitt smink så fort jag kommer hem, så att det inte sitter på ansiktet längre än det behöver. Om jag har använt mig av ansiktssmink (något jag inte gjort på ett tag nu) så börjar jag med att ta bort det med Nivea waterproof eye-makeup remover, som kan köpas på Kicks för 55:-.
Efter det så tvättar jag resten av ansiktet med The Body Shop Tea tree skin clearing facial wash. Tea tree fungerar väldigt bra för mig hy har jag märkt, så jag inkluderar även ett par andra produkter i min rutin med den ingrediensen. Ansiktstvätten finns på The Body Shop och kostar 100:-
Något som jag brukar använda om jag råkar ha ett par finnar är The body shop Tea tree oil. Jag duttar på oljan på finnen och låter det torka in. Den kostar 75:- på The Body Shop.
 
Efteråt använder jag mig av en gammal favorit. Lush Tea Tree water har jag använt sedan början av 2011, och det är en sådan där produkt som jag inte vet om den gör en så stor skillnad, men som känns fantastisk att använda. Den kostar 75:- för 100g eller 125:- för 250g på Lush.
Till sist så använder jag mig av ännu en gammal favorit, Nivea soft Refreshingly soft moisturizing cream. Jag använder som sagt samma ansiktskräm på morgonen som på kvällen, och det har alltid fungerat utmärkt för mig. Den här ansiktskrämen kommer jag verkligen inte ihåg när jag började använda. Det är en sådan där klassiker som för alltid kommer att finnas i min rutin. Ansiktskrämen finns att köpas på H&M och kostar runt 50:-.
 

Kommentera här: