Jobbintervju

Imorse hade jag min allra första jobbintervju. Jag alltså åkte in till stan innan jobbet och träffade chefen som ställde en massa frågor. Tidigare så har jag bara blivit intervjuad en gång, vilket var via telefon och inte alls lika nervöst som imorse. Jag sov dåligt inatt och oroade mig så mycket över vilka frågor som skulle ställas på intervjun samt vad jag skulle svara på dem. Förhoppningsvis så gick det bra, jag vet inte riktigt hur det gick utan hoppas att jag gjorde ett bra intryck. Hur det än gick så kan det ha gått värre. Det är några saker som jag nu vet att jag ska göra annorlunda för nästa gång, och om jag inte får jobbet så har jag iallafall fått träning i att bli intervjuad. Jag håller tummarna för att han ska höra av dig nästa vecka och hoppas att de övriga två personerna som skulle intervjuas inte får jobbet, (lite elakt, men jag vill ju ha jobbet)
Jag kommer i vilket fall som helst att vara kvar där jag är nu och ha kvar mitt schema om jag får jobbet eller inte. Jag jobbar för tillfället deltid och kan åka in till nästa jobb efter det första. Det skulle vara skönt att få ett till jobb, lite mer erfarenhet, fler timmar och att tjäna lite mer pengar.


Kommentera här: