Fredag

Äntligen är det fredag, det kunde verkligen inte ha kommit senare! Mina två första veckor på jobbet är snart över, och jag har precis tackat ja till att stanna i två veckor till. Min anställning gäller bara två veckor i taget, och jag fick min förlängd. Det känns skönt då vädret har varit hyfsat nu i veckan (förutom i tisdags) och jag börjar lära känna människorna här. Killen som jag jobbat med under de här två veckorna ska inte vara kvar i samma tjänst längre, så jag får skola in en ny kille på måndag. Allt jag fått veta är att han heter Alex, har ingen aning om ålder, personlighet etc. Hoppas att han är okej och förhoppningsvis så är han i samma ålder som mig. Jag fick för några veckor sedan vikariera på en skola med en annan vikarie som var en 30-årig man. Känns inte som att vi har så mycket gemensamt då.
Iallafall så är det fredag som sagt, och även den 29 augusti vilket betyder att det är min mammas födelsedag idag. Imorgon ska vi ut och äta, (jag, mamma, pappa, syrran och hennes pojkvän) för att fira mamma och även syrran som fyller år nästa vecka.


Kommentera här: