Träning

Efter en veckas paus så drog jag och syrran till gymmet idag. Det blev medelpass på Friskis och jag känner redan att jag kommer ha en seriös träningsvärk imorgon. Tur att det enda jag gör på jobbet är att i princip stå stilla i några timmar.
Imorgon blir det också ett spinningpass, då får jag köra på allt jag kan. Jag har satt som mål för mig själv att komma i form ordentligt innan året är slut, har ätit bra nu under sommaren samt har gett mig själv godisförbud vilket har fungerat i över en månad nu. Jag är stolt.
Innan sommaren så åt jag väldigt dålig mat, massa godis och snacks samt gick och åt någonting så fort jag kände mig uttråkad. Jag lägger som tur är inte på mig vikt lätt, då jag har en väldigt snabb metabolism, men jag mådde verkligen inte bra av att äta så dåligt samt i kombination med att jag aldrig tränade och inte heller hade idrott i skolan det sista året i gymnasiet så mådde jag allmänt fysiskt dåligt. Oavsett vikt så är det viktigt att ta hand om sig själv och sin kropp, vilket många inte förstår. Folk har kommenterat på det faktum att jag vill äta nyttigt och träna med att säga: "Du är redan smal, du behöver inte göra det"
Det är klart att jag gör! Det kanske inte syns på utsidan, men man är vad man äter. Maten och bristen på träningen påverkar inte bara det synliga fettet på kroppen utan även bland annat hjärta, lungor etc. Om jag vill leva ett långt och hälsosamt liv så borde jag få göra det!

Kommentera här: