Loppis

Idag drog jag och mamma ner till Fyris park för att ha loppis. Det har gått en månad sedan vi var där förra gången, och nu fick vi plocka fram mer höst/vinterkläder. Tyvärr så var vårt bord inte lika populärt som det var förra gången, men vi räknade ut att vi tjänade lite över 600:-, vilket är ganska bra för fyra timmars försäljning. Det som är jobbigast med att ha loppis är det som man måste göra innan, leta upp saker hemma som man vill sälja, tvätta alla kläder, prissätta samt lägga allt i lådor så att man smidigt kan plocka upp det senare. Att sälja är ändå ganska kul tycker jag, tiden går ganska snabbt när man går från kund till kund.
Nu måste vi dock stoppa undan de saker som blev över till nästa gång, vilket troligen inte kommer att bli förrän nästa år. Jag ska fota några jackor och kappor som vi ska sälja på Blocket och sedan försöka sälja resten av kläderna som är kvar på Facebook. Det är för jobbigt att ha allt stående i lådor för nästa år. Jag lyckades få med mig hem en jättefin röd skotskrutig halsduk för 20:-, något som jag har velat köpa sedan förra hösten. Allt som allt så är jag väldigt nöjd med dagen.
 


 

Kommentera här: